Nieuws

Een bedrijfsfinanciering in 3 weken na aanvraag, kan dat?

Een goede voorbereiding is het halve werk!

Vanuit Arena Corporate Finance zien wij dagelijks dat zowel de snelheid van het aanvraagproces als de slagingskans van financieringsaanvragen sterk verhoogd wordt als de aanlevering van de benodigde documenten correct en volledig gebeurt.

Welke documenten zijn hiervoor nodig?

  • Om u op weg te helpen, hebben we een overzicht gemaakt van de minimaal benodigde documenten bij een reguliere bedrijfsfinanciering:
  • Definitieve jaarrekening voorgaande 2 jaren (voor starters geldt dit niet)
    NB: bij een BV-structuur zijn de afzonderlijke cijfers van de BV ’s alsmede de geconsolideerde jaarcijfers gewenst
  • Tussentijdse (interne) cijfers lopend boekjaar
  • Prognose komende 2 jaar
  • Meest recente aangifte inkomstenbelasting (IB)
  • Investeringsbegroting
  • Recente debiteuren- en crediteurenlijst

Inzage betalingsverkeer

Daarnaast zien wij dat een aantal alternatieve geldverstrekkers hun analyse mede baseren op inzage in uw betalingsverkeer. Denkt u dan aan:

  • Bankafschriften van de laatste 3 kalendermaanden met begin- en eindsaldi
  • Het betalingsverkeer van de laatste 12 maanden op de zakelijke rekening (aan de hand van een MT 940 bestand)
  • BTW-aangiftes van de laatste 4 kwartalen

Als u deze documenten – met een duidelijke investeringsbegroting én een prognose voor komend jaar waarin u de lasten van de nieuwe financiering heeft meegenomen – aanlevert, is de kans al beduidend groter dat uw aanvraag snel wordt goedgekeurd.
In mijn volgende blog ga ik verder in op de benodigde documenten die samenhangen met de financiering van commercieel vastgoed.

 Onafhankelijk intermediair

Wilt u de inkoop van uw financiering laten begeleiden door een intermediair, heeft u vragen over uw financieringsmogelijkheden of wenst u een lagere rente? Dan bent u bij ons aan het juiste adres. Neem contact op om te bespreken wat ik voor u kunnen betekenen.